Gomax Dragon B
Gomax Dragon B
Motor | 49cc |
Starter | elektrisch |
Snelheid | 45 km/u |
Emissienorm | Euro5 |
Koeling | Lucht gekoeld |
Afmeting | 1780/775/1050 |
Gewicht | 108 kg |
Tankinhoud | 11 liter |
Wielmaat voor |
12 inch |
Wielmaat achter | 12 inch |
Voorrem | schijf |
Achterrem | schijf |
Ophanging voor | Dubbele telescopische schokdempers |
Ophanging achter | Hydraulische demping |
Kleur | zwart, wit, rood |
Onze scooters worden standaard geleverd met kentekenplaat. U dient in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs (AM/B). U ontvangt bij levering het tennaamstellingsdocument + verzekeringsgegevens. Met de verzekeringsgegevens kunt u bij iedere verzekeraar met een scooterverzekering de escooter verzekeren, dit is verplicht wanneer u de scooter op de openbare weg gaat gebruiken.
Je kan deze scooter ook leasen. Voor een klein maandelijks bedrag rijj je een nieuwe scooter.
Bereken hier de maandelijkse kosten voor jou en vraag direct een offerte aan bij onze partner ScooterFlex.
Onze prijs:
€ 1.899,00
Prijs is incl. BTW en excl. kenteken, SRN toeslag en kosten rijklaar maken. (€ 200,00)
Je kunt deze scooter ook leasen.
Dat kan vanaf € 38,33 per maand.
Gomax Dragon B de betaalbare krachtpatser
Zoek je een mooie schakelbrommer die op een echte motor lijkt? Dan moet je de Gomax Dragon kopen! Je krijgt heel veel brommer voor weinig geld, en bovendien rijdt hij ook fantastisch leuk. Hij is zuinig, degelijk, en hij kent een luxe en complete uitrusting.
Een klein ‘monster’
Wellicht komt het model je enigszins bekend voor en dat kan goed kloppen want de Gomax Dragon is namelijk geïnspireerd door de Ducati Monster en de Honda MSX. Voor wie het merk Ducati nog niet kent… Ducati is een bekend Italiaans motorfietsmerk met een pittig prijskaartje. Het merk is ongeveer tegelijkertijd gestart met Vespa in de jaren 40 van de vorige eeuw. Het rode buizenframe onder de tank, het model van de tank, de vormgeving van het voor- en achterspatbord, en het stuur komen behoorlijk overeen met het Ducati Monster. Het iets compactere wielformaat en de koplampunit lijken weer sprekend op die van de Honda MSX. Een mix dus van 2 prachtige machines!
Prachtige looks en een stoer uiterlijk
De Gomax Dragon ziet er niet alleen fantastisch en stoer uit maar is ook fraai afgewerkt en zit goed en stevig in elkaar. Wanneer je plaats neemt op het zadel ben je meteen verkocht! Het rijden op deze brommer is minstens zo leuk want de bediening is eenvoudig en hij ligt heerlijk op de weg. Je moet wel schakelen, maar dat is snel geleerd. Schakelen is hetzelfde als bij een motor. De eerste versnelling is naar beneden en de rest naar boven toe.
Het dashboard is geheel digitaal vormgegeven en is zeer compleet. Naast een digitale kilometerteller en digitaal klokje, is er ook een digitale toerenteller, en dat is op een schakelbrommer natuurlijk onmisbaar.
Eigenlijk hoeven we niet veel over het design te vertellen want het model spreekt voor zichzelf. Zijn looks zijn stoer, robuust, volwassen, sportief, en pittig. Zijn prestaties sluiten hier helemaal op aan. Rijden op deze Gomax brommer is en blijft leuk, niet alleen om te zien maar ook om er op te rijden.
Luxe eenpersoons schakelbrommer
De Gomax Dragon aka Monster kun je een luxe eenpersoons schakelbrommer noemen. Je kunt er met 2 personen op zitten, maar dat is wat aan de krappe kant. Hij is wel uitgerust met voetsteps voor de passagier, dus in feite moet het wel kunnen. Een greep achterop ontbreekt, dus je moet de bestuurder wel goed vasthouden. Luxe is hij zeker, want hij zit goed, rijdt goed, en is van alle gemakken voorzien.
Rijke uitrusting
Naast een digitaal dashboard inclusief toerenteller en tripmeter, beschikt de Gomax Dragon 50cc schakelbrommer ook over 2 wave schijfremmen. Zowel op het voorwiel als achterwiel is een geventileerde remschijf aanwezig welke de sportieve uitstraling versterkt. Alleen de duurdere brommers en scooters zijn voorzien van een remschijf op het achterwiel in plaats van een trommelrem. De Gomax Dragon is zeker niet de duurste, maar wel voorzien van een luxe remschijf op het achterwiel. Een remschijf heeft voordelen ten opzichte van een traditionele trommelrem. Je beschikt over meer remkracht, en hoeft geen remtrommel uit elkaar te halen om het remstof te verwijderen.
Snel en degelijk
De zuinige en efficiënte 4-takt motor is uitgerust met een kickstart en elektrische start. Je kunt de motor dus starten met een druk op de knop. Het blok levert een maximaal vermogen van 3pk wat boven gemiddeld ligt.
De Gomax Dragon is een bromfiets wat betekent dat hij 45 kilometer per uur rijdt. In Nederland mag een 50cc brommer niet harder kunnen volgens de wet. Van origine kan Gomax Dragon een stuk sneller want in het land van herkomst zijn er geen regels. De Dragon kan namelijk zonder de begrenzing die in Nederland verplicht is, zo’n 85 kilometer per uur rijden! Het frame, de remmen, en het motorblok zijn hierop dus gebouwd. Dat maakt deze prachtige schakelbrommer dus extra degelijk, zeker wanneer je er maar slechts 45 kilometer per uur mee rijdt.
Grote tank bovenop
De grote tank kan 11 liter brandstof (Euro95) herbergen. Ook dat is bovengemiddeld, en een praktische bijkomstigheid, want als je gemiddeld 1 op 35 zou rijden, dan kun je een kleine 400 kilometer afleggen op 1 tank! Het verbruik hangt echter wel af van de rijstijl, bandenspanning, het gewicht van de bestuurder en passagier, de tegenwind, route, en ga zo maar door.
Schakelen met de voet
Zoals bij iedere schakelbrommer schakel je met de linkervoet, en koppel je met de linker hendel op het stuur. Bij een niet-schakelbrommer zou deze hendel de rem vertegenwoordigen. Natuurlijk heb je 2 remmen, en de rem die bij een andere brommer op het stuur links zou zitten, zit nu rechts bij de rechtervoet. Eigenlijk precies zoals bij iedere motorfiets ook het geval is. Schakelen gaat bijzonder soepel, en onderin dus bij lage toeren, heb je ook voldoende kracht. Je hoeft dus niet veel toeren te maken om lekker door te kunnen rijden. Dat maakt de Dragon ook zuinig qua brandstofverbruik.
Uitstekende vering en wegligging
De wegligging en de vering zijn van uitstekende kwaliteit en doen bijzonder goed hun werk. De voorvork is van een upside-down type, en laat samen met de mono-shock vering op de achterbrug, de schakelbrommer soepel veren.
Euro 4 Emissienorm
45 km uitvoering
De bromscooter rijdt maximaal 45km/h. Het dragen van een helm is verplicht en je rijdt op de openbare weg binnen de bebouwde kom.
Bereik
Grote tank van 11 liter. Afhankelijk van je rijstijl en omstandigheden, haal je een verbruik van tussen de 1 op 40 en 1 op 50!
Nieuw 3B3 motorblok
Het innovatieve 50CC 3B3 motorblok is zeer onderscheidend van zijn voorganger. Dit door het gebruik van andere, slimme techniek dan het voorheen veel gebruikte GY6 motorblok.
Euro4 emissienorm
Euro-4 is een emissiestandaard van de Europese Unie. In deze emissiestandaard is de maximale uitstoot vastgelegd die een (schakel)brommer en scooter mag produceren
LED Cockpit
Het LED-display in de cockpit kan optioneel worden verlicht in rood, groen, oranje, wit of blauw.
Cruise Control
Met een eenvoudige toets bediening kunt u de rijsnelheid instellen. Het voertuig rijdt automatisch de geselecteerde snelheid totdat u de rem gebruikt.